Release!

Idag har det hänt!
En sköldpadda som vi fick ett samtal om för 2 månadersen, som vi sedan skickade till Athens, ska nu släppas lös!
Vi fick in den för att hon hostade vatten och var allmänt apatisk, som tur var så hade hon inga ägg!
Efter att ha spenderat 2 månader på Rescue Centret så är det nu dags för henne att få återvända till vattnet.
Vi tog henne till campingen innan själva utsläppet och där fick hon ligga i en låda och simma runt på några filtar och liknande.
 
Folket från England som var här (Elena, Richard, Heather & brandon) har nu åkt hem. Det är tråkigt för vi kom riktigt bra överens och jag och Elena har nu ett "förhållande" skulle man kunna säga. Så när min volontärtjänst är klar så kommer hon till kalla Sverige för att hälsa på och kolla på Älgar!
 
Idag så är det officiellt 62 dagar kvar vilket är snäppet mer än 2 månader. Så mindre än halvägs kvar nu :)
Det är skönt och varmt här men jag saknar Sverige och mina vänner där hemma..=(
 
Här kommer en bild på den "lilla" mamman!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0