Europeisk Volontärtjänst


Som titeln antyder så kommer dagens inlägg att handla om den volontärtjänst som jag gör.
EVS står för european voluntary service som är ett av 5 delprogramm i Youth In Action.
Den europeiska unionen finansierar denna tjänst varje år för att ge ungdommar mellan 18 & 30 chansen att resa till ett nytt land och skaffa sig nya erfarenheter och jobba inom ett projekt som anses lämpligt.
Jag är här som EVS volontär i grekland och min resa och boende är finansierat av unionen och jag kommer stanna här i Grekland i 6 månader.
Så jag vill tacka alla de som sett till att denna chans finns för ungdommar och jag tycker att alla som har 1 - 6 månaders av ingenting ska ta chansen och göra något som de aldrig kommer glömma!
Jag har träffat så mycket nya människor från olika länder i europa, alla med olika syn på livet och relationer, religion och liknande. Men vi är alla vänner, trots våra olikheter!
Kärlek på er alla <3
Peace in

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0